Deze onderstaande hardware/functies (*opties) kunnen wij bij MTS Solutions van de meeste automerken en modellen in zijn geheel uit de software, voor altijd, perment verwijderen, of aanzetten!
Voor €99,-
1) GPF/OPF/PPF
– GPF/OPF/PPF zijn de huidige namen voor een emissienabehandelingstechnologie die is ontwikkeld om de emissies van benzinemotoren met directe injectie te beheersen.
2) Burbles (Het Burbelen/Kraken van uitlaatgeluiden)
– De naam burbles/crackles is in feite de slangnaam voor overrun fuel cut off, eigenlijk door de vertraging van de FCO en een andere modificatie aan te passen, is het mogelijk om je auto anders, sportiever en agressiever te laten klinken. Voor het gebruik van deze optie raden we uiteraard aan deze te gebruiken in auto’s die zijn uitgerust met een speciale uitlaatpijp.
3) Popcorn (Het Popcorn geluid die men uit de uitlaat hoort)
– Het is hetzelfde als burbles, maar met een ander doel. Met de POPCORN-optie kan onze klant het geluid van de toerenbegrenzer regelen, als het de wens is om het hard en knallend te laten klinken. MTS Solutions maakt het voor u.
Voor het gebruik van deze optie raden we uiteraard aan deze te gebruiken in auto’s die zijn uitgerust met een speciale uitlaatpijp.
*BELANGRIJK* – Alleen beschikbaar voor auto’s uitgerust met handgeschakelde versnellingsbak!!
4) Evap Systeem (Vocht in de Brandstoftank)
– Het Evaporative Emission Control Systeem (EVAP) wordt gebruikt om te voorkomen dat benzinedampen uit de brandstoftank en het brandstofsysteem in de atmosfeer ontsnappen. Het meest voorkomende probleem met de EVAP-bus is een defecte zuiveringsregeling die ernstige problemen veroorzaakt. Door deze optie-oplossing in combinatie met het gereedheids-EVAP-systeem te gebruiken, zal het voertuig geen enkele fout hebben.
5) Exhaust Flap (Uitaat Klep)
– De uitlaatklep is een klep die op de laatste uitlaatdemper is geïnstalleerd en dit is het grootste doel van dit onderdeel om het geluid bij een koude start te verminderen. Wanneer deze optie-oplossing wordt toegepast, zal de klep onder alle omstandigheden open zijn. Dit is ook een geldige optie wanneer de laatste uitlaatdemper is verwijderd. In sommige VAG-voertuigen wordt deze klep ook bediend door de sportmodus te selecteren.
6) Secundaire LuchtpompSysteem (SAP)
– Het secundaire luchtinjectiesysteem is er om de resten op de uitlaat op te ruimen. Via een klep die verse lucht uit het inlaatspruitstuk pompt en deze rechtstreeks naar de uitlaat stuurt. Het grootste probleem is dat de klep zelf, met zoveel moeite, de neiging heeft om te falen. Met MTS Solutions SAP Removal optie kunt u dit onderdeel zonder secundaire problemen verwijderen.
7) Actieve Grill Sluiter Systeem (AGS)
– Het secundaire luchtinjectiesysteem is er om de resten op de uitlaat op te ruimen. Via een klep die verse lucht uit het inlaatspruitstuk pompt en deze rechtstreeks naar de uitlaat stuurt. Het grootste probleem is dat de klep zelf, met zoveel moeite, de neiging heeft om te falen. Met MTS Solutions SAP Removal optie kunt u dit onderdeel zonder secundaire problemen verwijderen.
8) Batterij Management Systeem (BMS/BPCM)
– BMS (Battery Management Systeem) / BPCM (Battery Pack Control optie) is de eenheid die verantwoordelijk is voor het beheer van kritieke functies zoals spannings-, temperatuur- en stroombewaking, batterijstatus (SoC) en celbalancering van lithium-ion (Li- ion) batterijen. Wanneer dit apparaat een anomalie met de batterij detecteert, zoals de capaciteit van een cel onder spanning, wordt een veilige modus geactiveerd die voorkomt dat de auto start en de batterij wordt opgeladen. Zelfs wanneer de batterij wordt vervangen, blijft dit apparaat het probleem opwerpen dat ervoor zorgt dat het wordt vervangen door een nieuw apparaat van fabrikanten. In die situaties stelt de BMS/BPCM-hersteloptie, zoals gebruikelijk bij de OneClick-oplossing, de klanten in staat om BMS/BPCM-eenheden te herstellen, zonder dat ze door een nieuwe hoeven te worden vervangen.
9) Koppel Monitoren (Tqm)
– Zoals u weet, hebben veel tuners nu te maken met nieuwere ECU’s, een nieuw probleem, de Torque Monitoring-functie, deze functie laat de ECU detecteren of de waarden van Torque niet overeenkomen met de vooraf gedefinieerde waarden en dit zal de auto in de veilige modus doen gaan wanneer blijkbaar alles in orde is . Welnu, na vele verzoeken zijn we nu in staat om onze MTS Solutions-klanten een oplossing hiervoor te bieden. Een nieuwe optie genaamd Torque Monitoring Disable zal iedereen in staat stellen een auto te tunen en zich geen zorgen meer te maken over deze functie in de meeste moderne ECU’s.
10) Roetfilter / Diesel Partikel Filter (DPF)
– Deze optie schakelt automatisch alle DPF/FAP-gerelateerde kaarten uit en stelt de tuner in staat een auto te besturen zonder dat DPF/FAP in is geïnstalleerd. We hebben hard gewerkt om deze optie up-to-date te houden met de meest recente auto’s en om het beste resultaat te garanderen. Deze optie wordt voortdurend bijgewerkt.
11) Uitlaat Gas Recirculatie / Exhaust Gas Recirculation (EGR)
– Uitlaatgasrecirculatiekleppen werden op de automarkt geïntroduceerd als een manier om de uitstoot van gassen te verminderen. Fabrikanten creëerden een manier om reeds verbrande uitlaatgassen naar het inlaatspruitstuk te recirculeren om opnieuw te worden verbrand en op deze manier hun emissies te verlagen. Dit is eigenlijk de functie van een EGR-klep. Het grootste probleem van dit concept is dat deze uitlaatgassen veel motoroliën en -dampen met zich meebrengen, die na enige tijd de neiging hebben om het inlaatspruitstuk te blokkeren, waardoor de efficiëntie drastisch wordt verlaagd.
Met de EGR-verwijderingsoptie van MTS Solutions kan de tuner de EGR-klep de hele tijd sluiten, waardoor de opeenhoping van vuil in het inlaatspruitstuk en alle daarmee samenhangende problemen worden voorkomen.
12) Foutcodes / Diagnostic Troble Codes (DTC’s)
– Met de DTC-verwijderingsoptie kunnen onze klanten individuele foutcodes van de ECU verwijderen, dit is erg handig wanneer klanten sommige onderdelen van het elektronische systeem willen verwijderen, zoals EGR, inlaatkleppen, enz.
13) AdBlue (Vloeistof om de uitlaatgassen via het SCR-systeem schoner te maken)
– Met de toename van auto’s die met deze optie zijn uitgerust om een vermindering van NOx-emissies te verkrijgen, en omdat autobezitters zo duur zijn om te onderhouden en met de toename van klanten die erom vragen, hebben we besloten om dit als een optie toe te voegen aan onze diensten.
14) Hot-Start Problemen (Warmstart)
– Zoals we allemaal weten, ontwikkelen sommige auto’s na enige tijd van gebruik en enkele KM’s een hotstart-probleem en klanten klagen dat de motor nu vaker draait, dat hij eerder draaide, zodat de auto start, daarna komen er problemen in de batterij (het zal de batterij veel sneller leegmaken) en het zal startproblemen veroorzaken en alle gerelateerde onderdelen zullen ook worden beïnvloed.
MTS Solutions heeft deze optie ontwikkeld zodat dit probleem zich in de toekomst niet meer voordoet, waardoor uw auto niet meer in de problemen komt.
15) Immobiliser / Startblokkering (Digitaaal)
– Startonderbreker is een zeer belangrijk onderdeel van de elektronica van nieuwere auto’s. Ze verzekeren dat de auto niet kan worden gestolen en bieden gebruikers enige mate van bescherming, maar sommige problemen die ermee verband houden, zijn nu een probleem in veel van de huidige auto’s en klanten moeten betalen voor een gloednieuwe ECU als er iets misgaat. Tuners hebben ook te maken met problemen als er problemen optreden, ze worden gedwongen om een nieuwe originele ECU te gebruiken om deze problemen op te lossen. Met deze gloednieuwe optie van MTS Solutions kunnen onze klanten een andere ECU op hun auto gebruiken door de startonderbreker te verwijderen en altijd.
16) Flaps / Swirl (inlaat/uitlaat Kleppen)
– Wetende dat sommige auto’s problemen hebben met de kleppen / Swirl en de reparatiekosten hoog zijn, meestal gezien bij sommige auto’s van de VAG-groep, hebben we deze optie geopend zodat klanten de kleppen eenvoudig kunnen deactiveren door ze los te koppelen en de functionaliteit ervan te verwijderen, op deze manier repareren problemen voor veel autobezitters die geen geld willen uitgeven aan een nieuwe unit.
17) Gasklep actuatoren / Throttle valve actuators (TVA)
– Gasklepaandrijvingen regelen de toegevoerde lucht of het mengsel voor de verbrandingsmotor. Afhankelijk van het motorconcept heeft dit verschillende doelen. Bij benzinemotoren worden toerental en vermogen geregeld door middel van verse lucht of mengseldosering. Dieselmotoren hebben over het algemeen geen gasklep nodig. In moderne dieselauto’s vergemakkelijkt het smoren van de hoeveelheid inlaatlucht echter een nauwkeurige regeling van de uitlaatgasrecirculatie en voorkomt het dat de motor trilt wanneer het contact wordt uitgeschakeld. De TVA wordt door onze klanten vaak gelinkt aan veel problemen. MTS Solutions maakt het nu mogelijk om TVA volledig te verwijderen en zal elk probleem (indien aanwezig) uit de ECU verwijderen.
18) Sport Displays Calibratie / activatie (SDCa)
– BMW Fxx met sportmeters in het centrale optiedisplay met HP/NM kunnen nu ook automatisch opnieuw worden gekalibreerd met MTS Solutions om te passen bij de nieuwe getunede softwarewaarden. Eindklanten kunnen nu zien dat hun auto “echt” is getuned door de nieuwe te controleren waarden op sportmeters.
19) Ruisonderdrukking koude start (RKS/CSNR)
– We kennen allemaal het geluid van de motor wanneer we de auto starten en we kunnen horen, terwijl de lambda warm wordt en de koude start in werking treedt, het geluid van onze auto is anders, maar als we dit kunnen elimineren, waarom zouden we het dan niet doen.
20) Kickdown Deactivatie (CDda)
– Hoevelen van ons hebben snel het gaspedaal ingetrapt om een auto in te halen of gewoon om er plezier mee te hebben en… wat we krijgen is deze vertraging van de versnellingsbak om één versnelling terug te schakelen en de auto in plaats van meteen sneller te worden hiermee uitstel je gaat eigenlijk langzamer! Met deze nieuwe optie kunt u de functie van kickdown eenvoudig deactiveren.
21) START/STOP Systeem (SSS)
– Iedereen weet dat starten/stoppen soms erg vervelend kan zijn, omdat elke keer dat de auto wordt gereden, deze moet worden uitgeschakeld om te voorkomen dat de auto zichzelf uitschakelt.
Met deze nieuwe optie blijft de start-stop-functie inactief, zodat de auto zich altijd als een “normaal” gedraagt en de bestuurder zich geen zorgen meer hoeft te maken om deze functie uit te schakelen.
22) Luchtmassameter / Mass Air Flow (MAF)
– MAF-deactivering wordt op geen enkele manier aanbevolen, omdat het een zeer belangrijke sensor is voor brandstofregeling, maar soms (normaal gesproken bij getunede auto’s met een hoog vermogen) bereikt de MAF-waarde de maximale waarde en bereikt de maximaal toegestane spanning die wordt gelezen door de sensor die foutregistratie maakt en normaal veilig is modus.
Met deze optie is het voor klanten mogelijk om eenvoudig de MAF los te koppelen en de auto zal rijden zonder enige veilige modus en kan meer vermogen krijgen zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over extra problemen.
23) Snelheidsbegrenzer / Speedlimiter (V-max)
– Zoals de naam al zegt, stelt deze optie tuners in staat om de snelheidslimiet te verwijderen die fabrikanten in veel auto’s introduceren, we hebben ook een unieke oplossing voor MEDC17 ontwikkeld die via Switch zal werken. Deze snelheidsbeperking wordt afgehandeld door een eenvoudige schakelaar die
MTS Solutions automatisch zal herkennen en schakel het uit.
24) Lambda/o2 – Naverbrandings(Zuurstof)-meter(s) (LmbdO2)
– Deze optie stelt klanten in staat om lambda-fouten te verwijderen wanneer een nieuwe kat wordt gemonteerd of wanneer deze wordt verwijderd, de werkprocedure volgt de weg van onze andere reeds bestaande opties, na het invoegen van alle informatie over projecteigenschappen over automerk, ecu-type, enz. MTS Solutions zal het automatisch detecteren en bij het opslaan van het bestand vragen of de lambda moet worden verwijderd of niet. We hopen dat deze nieuwe optie voldoet aan de eisen van enkele van onze klanten, en natuurlijk zullen we meer ecu-types blijven toevoegen.
25) Optimaal Acceleratie (Launch Control)
– Door launch control op uw auto in te schakelen, zal MTS Solutions de software automatisch zo instellen dat tot 4-6 KM/H het toerental wordt beperkt tot 2500-2750 Toeren. Dus in feite regelt het de hoeveelheid kracht op de wielen totdat perfecte tractie is bereikt. Zodra de vooraf bepaalde snelheid is bereikt, zal de Toeren Limiter automatisch naar normaal gaan op Toeren en wordt het maximale vermogen aan de wielen doorgegeven.
26) Turbodruk Sensor Calibratie / Boost Sensor Calibratie (BSC)
– Wanneer klanten een hardere afstelling nodig hebben, is een van de eerste onderdelen die moet worden gewijzigd de vuldruksensor, natuurlijk is het bij het veranderen nodig om de instellingen hiervoor ook in de ECU te wijzigen, dit kan soms lastig zijn omdat kaarten moeilijk te vinden zijn en enige kennis vereist.
MTS Solutions maakt dat werk gemakkelijk, daarvoor hoef je alleen maar te kiezen welke sensor je gaat installeren en met een druk op de knop wordt de sensor nu opnieuw gekalibreerd op de ECU voor de nieuwe juiste waarde ervan.
27) Launch-Control, Anti-Lag and No-Lift-Shift (LC,AL,NLS)
– Launch Control, AntiLag en NoLiftShift-service voor VolkswagenGroep MED9.1
UITSLUITEND EN ALLEEN Handgeschakelde auto’s worden momenteel ondersteund!
28) ControleSommen / CheckSums (CHK’s)
– Wanneer bij de Ecu van een voertuig zijn controlesom=(softwarematig) niet klopt zal de auto niet meer starten, door een zogeheten softwarematige controlesom. Wij kunnen vrijwel ALLE controlesommen herberekenen waardoor uw software weer in orde is om zijn functies te kunnen uitvoeren.

MTS Solutions hanteert voor alle en modellen hetzelfde bedrag, voor een enkele optie– (incl. Btw)
€99,- *(elk bijkomend optie programmatie kost €49,- Extra)